Wygoda to w dzisiejszych czasach często priorytetowe zagadnienie jeżeli chodzi o naszą organizację czasu. W dobie pędu i braku chwili na spokojny oddech, staramy się minimalizować przerwy bądź sytuacje w których bezpowrotnie tracimy nawet chwilę z naszego życia.
Przekłada się to nie tylko na organizację dnia dla nas (dorosłych osób), lecz także naszych dzieci. W związku z tym staram się układać ich dodatkowe zajęcia tak, by jak najmniej traciły one, ale także i my. Stąd pojawiają się czasami pytania o to „Dlaczego nie prowadzą państwa zajęć w salach szkolnych/świetlicach? Przecież dzieci nie musiałby nawet opuszczać szkoły.”
Odpowiadamy więc na następujące pytanie.
1. PRZESTRZEŃ
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak prozaiczną, a jednocześnie ważną jest miejsce do nauki/pracy. Szkoła na ogół nie kojarzy się dzieciom dobrze. Czują ciągłą presję chodzenia tam, wiedzą że to nie miejsce na zabawę, a tylko naukę (nawet przez zabawę jak tak odbierana), że spędzają tam dużo czasu i chcą jak najszybciej z niej wyjść. To sprawia, że takie miejsce do nauki nie daje dzieciom takiego poczucia komfortu jakie MY chcemy zapewnić.
Dlatego nasze centra językowe mają odpowiednio przystosowane miejsca do pracy, gdzie dzieci mogą się socjalizować, pracować nie tylko przy wspólnym stole, ale także na podłodze, możemy prowadzić zajęcia na całej powierzchni sali i dostosowywać ją do potrzeb dydaktycznych danych zajęć. Dzięki temu uzyskują one przestrzeń która kojarzy im się z czymś przyjemnym, innymi niż sala szkolna, jednocześnie dając możliwość do działania.
2. MOŻLIWOŚCI
Każdy kto choć raz pracował zdalnie wie, że zdarzają się sytuacje w których brak konkretnych urządzeń, dostępu do odpowiednich materiałów czy możliwości, sprawia iż nie możemy wykonać zadania w pełni lub w sposób satysfakcjonujący nas czy klienta. Tak samo jest z nauką „w delegacji”. Dzięki dużemu zapleczu materiałów, urządzeń i odpowiednich technologii, które mamy na miejscu, możemy w pełni realizować zajęcia pod kątem efektywnej nauki która zaspokaja potrzeby naszych słuchaczy.
W dodatku gry grupa pracuje nadzwyczaj efektywnie, zawsze „pod ręką” są zasoby umożliwiające realizację szybszej lub większej realizacji zagadnień na zajęciach. Z pozoru błahostka, a jak istotna w naszej codziennej wspólnej pracy.
3. ORGANIZACJA
Prowadzenie zajęć w szkole państwowej zmusza do jednej ważnej rzeczy – organizacji zajęć własnych pod możliwości logistyczno-czasowe placówki w której te zajęcia się odbywają. Musimy pamiętać, że organizacja roku szkolnego nie zawsze pokrywa się z naszą. Co to oznacza?
Zajęcia nie zawsze mogą być organizowane dokładnie wtedy kiedy byśmy tego chcieli, a momentami wręcz wymusza do ustępstw, które w ostatecznym rozrachunku nie są korzystane dla żadnej z grup interesów. Dodatkowo szkoły mają ograniczone zasoby w postaci sal i ich wyposażenia, więc nie zawsze da się wszystko ze sobą dograć w takim stopniu, by wszystkie wymogi były spełnione.
4. DŹWIĘK
Wiadomo, że by móc efektywnie pracować potrzebne jest nie tylko dobre miejsce i narzędzia do tego, lecz także warunki foniczne. Skupienie się w hałasie bywa bardzo problematyczne. Nie ma się więc co dziwić, że pracując w sali która konstrukcyjnie ma nieść echo lub za ścianą odbywają się inne zajęcia, sprawia iż nie koncentrujemy się w pełni na tym co dzieje się przed nami.
Nasze sale przystosowane są pod to, by dźwięki z korytarza czy Sali obok, nie przekradały się do tej w której aktualnie odbywają się zajęcia. Odpowiednie drzwi i konstrukcja pozwala wyizolować salę w odpowiednim stopniu, a sprzęt audio używany do pracy pozwala na usłyszenie wszystkiego co jest niezbędne do wykonania zadania.
5. TECHNOLOGIA
Jak było wspomniane wcześniej, ważne dla efektywnej pracy lektora i nauki dziecka jest odpowiednie zaplecze. W szkole nie zawsze znajdziemy to czego nam potrzeba, zaś u siebie mamy tego pod dostatkiem: Interaktywne tablice, projektory, tablety i komputery ze specjalistycznym oprogramowaniem.
Dzięki temu spectrum możliwości zajęć zwiększa się znacząco, a dzieci i młodzież która z technologią obcuje na co dzień, otrzymuje do pracy instrument, którym świetnie się posługują i mogą dzięki temu zwiększyć swoje możliwości w przyswajaniu wiedzy.
Mamy nadzieję, że taka odpowiedź państwa usatysfakcjonuje.