„Tell me and I’ll forget;
show me and I may remember;
involve me and I’ll understand”
Nasze metody nauczania
Badania przeprowadzone przez University of Texas dowiodły, że ludzie pamiętają:
- 10% tego, co przeczytają,
- 20% tego, co usłyszą,
- 30% tego, co zobaczą,
- 50% tego, co usłyszą i zobaczą,
- 70% tego, co powiedzą,
- 90% tego, co zrobią i powiedzą,
dlatego w nauczaniu stosujemy metody, które są odpowiednie dla każdego stylu uczenia, a więc uwzględniają różnice w przyswajaniu materiału – zarówno wzrokowiec, słuchowiec jak i kinestetyk znajdą na naszych zajęciach coś dla siebie. Różne techniki stosowane na zajęciach (dyskusje, symulacje, gry i zabawy, praca w parach i grupach, filmy, itd.) są dostosowane do potrzeb każdego ucznia i mają zapewnić harmonijny rozwój wszystkich aspektów języka i umiejętność wykorzystania go w różnych sytuacjach.
Czym jest nasza metoda bloków tematycznych?
Metoda, którą uczymy, nie jest może nowością, ale z pewnością pomaga słuchaczom w odpowiedni sposób gromadzić, a potem odtwarzać informacje. Nazwaliśmy ją metodą bloków tematycznych. Polega ona na tym, że wprowadzając nowy materiał – czy to słownictwo, czy gramatykę – zapoznajemy uczniów z całą jego „otoczką”, czyli zaczynając od zapoznania z danym blokiem tematycznym poprzez: sytuacje, dialogi, symulacje, słuchanie i czytanie, a kończąc na grach i zabawach z danego materiału. Wykorzystujemy więc na zajęciach wszelkie możliwe techniki oraz sprzęt: odtwarzacze CD, telewizję, projektory multimedialne, dostęp do Internetu, tablice interaktywne, laboratoria językowe, iPady i inne, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty procesu uczenia języka. Skupiamy się ponadto wokół powtarzania, które jest kluczem do osiągnięcia sukcesu.
Metoda Counselling Language Learning (CLL)
Oprócz najczęściej stosowanych metod, tj. Total Physical Response (TPR), using realia and multimedia, drama stosujemy także metodę Counselling Language Learning (CLL). Akcentuje ona fakt, że posługiwanie się językiem, a także wszelkie próby uczenia się go, to proces międzyludzki, czyli grupowy, zawsze związany z interakcją i komunikacją. Rolą nauczyciela jest tu dostarczenie psychicznego oraz językowego wsparcia. Metoda ta pomaga nam w uczeniu osób o dużej autonomii, zmotywowanych do nauki.


Najważniejszym celem każdego kursu jest:
- Wykształcenie umiejętności porozumiewania się w języku obcym,
- Stworzenie uczniom warunków do jak najczęstszego ćwiczenia języka w konwersacji opartej na sytuacjach z życia codziennego, własnych zainteresowaniach i potrzebach,
- Wypełnienie czasu maksymalnie] na mówienie w nauczanym języku,
- Ograniczenie teorii do najpotrzebniejszego minimum,
- Częste powtórki, mające na celu pomoc uczniom w usystematyzowaniu wiedzy,
- Postawienie szczególnego akcentu na samorozwój ucznia i tworzenie środowiska sprzyjającego zdobywaniu nowej wiedzy.
Po zakończonym kursie słuchacze otrzymują certyfikat ukończenia wraz z oceną i określeniem ich poziomu. Następnie mają możliwość kontynuowania nauki na wyższym poziomie.
